Thursday, September 18

Sahiren


Författare: Paulo Coelho
Förlag: Bazar
Pocket

Denna bok handlar om en man som jagar sin fru som lämnat honom. Jakten, eller vad man ska kalla det, går via mötet med Mikhail som leder bokens jag till ett slags uppvaknande. Detta uppvaknande är en nödvändighet för mannen att få tillbaka sin fru.

Jag gillar inte den här boken, så var det sagt. Under hela tiden som mannen letar efter och försöker komma på hur han ska få tillbaka sin fru lever han ihop med en annan kvinna. Denna kvinna är fullt klar över mannens intentioner, att försöka få tillbaka sin fru. Bara en sån sak.

Det är väl helt enkelt så att vissa böcker förstår man inte. Så är fallet med denna bok för min del. Kanske är det Coelho jag inte förstår eftersom jag även har läst Coelhos Alkemisten och inte blev särskillt imponerad av den heller. Jag vet inte om jag tycker att det är lite för självklara poänger i både Zahiren och i Alkemisten. Liksom att svaret är för enkelt. Ska nog inte läsa fler Coelho-böcker nu.

Betyg: Rekommenderas inte


No comments: