Thursday, June 24

Ännu en bokenkät

Det är faktiskt roligt med bokenkäter. Jag hittade denna hos Bokhora men jag vet att andra svarat också.

Senaste bokköp: Me Cheeta av James Lever

Senaste bibblolånen: Ljudböckerna En plats i solen av Liza Marklund och Djävulsstjärnan av Jo Nesbö.

Senaste utlästa boken: Vi de drunknade, Carsten Jensen. Lyssnade dessutom nästan samtidigt ut En plats i solen. (Inlägg om dessa kommer efter midsommar.)

Favorittidning: Läser inte så många tidningar. Bläddrar i hustruns trädgårdstidningar och Privata affärer en gång i månaden.

Plats där jag helst läser: I sängen på kvällen eller på cykeln. På cykeln blir det förstås ljudböcker .

Så sorterar jag min bokhylla: I bokstavsordning. Jag skrattar gott åt några vänner som sorterar efter färg, men egentligen blir det ju snyggare.

En bok som jag minns att jag läste när jag var liten: Flygaren från väster var den första kapitelbok jag läste själv. En bok för alla var det som gav ut men vem författaren var... Stig Ericson hittar jag på Wikipedia.


Vilken bok i min bokhylla har jag ägt längst: Det måst vara någon av mina Robert Ludlum. Jag hade en Ludlum-period när jag gick på högstadiet. Kanske Träffpunkt Geneve.

Vad ser jag mest fram emot att läsa i sommar: Det är ju sommar nu så Me Cheeta har jag sett fram emot ett tag och nu påbörjat.


Andra som besvarat enkäten
Fiktiviteter

Har du besvarat enkäten? Kommentera så lägger jag till dig i listan.

No comments: