Wednesday, June 2

Latmansträdgården, Kerstin Engstrand

Latmansträdgården blir bok nummer två i mitt trädgårdstema. Temat inleddes med Trädgård för ovana.

Latmansträdgården av Kerstin Engstrand är den andra trädgårdsboken vi fick då vi flyttade in i vårt hus. Välvilliga bekanta kanske tänkte att vi var ointresserade av trädgård. Så fel de hade, men det visste ju ingen då.

Kerstin Engstrand ger tips på genvägar till en trädgård som sköter sig själv. Eller ja, så mycket som möjligt själv.

Latmansträdgården får man tips på lättodlade och lättskötta växter. Dessutom grundläggande saker som hur man slipper rensa ogräs, bevattning och gräsmattevård.

Latmansträdgården är inte en särdeles vacker bok, till skillnad från t.ex.Trädgård för ovana. De bilder som finns är framförallt för att illustrera växter eller lösningar.

Jag tycker faktiskt det här är riktigt bra. Framförallt tyckte jag det då jag fick boken och inte, faktiskt, kunde ett smack om trädgård. Handfast och opretentiöst (vilket jag gillar).

Betyg: Rekommenderas, för den late!


Mer om Kerstin Engstrand
Kolla Kerstins Green Room eller gå med i hennes Facebook-grupp.


Av Kerstin Engstrand finns också med lite samma tema Nybörjarens lata trädgård, de bästa odlingstipsen. Dessutom Trädgårdens sluttningar : Murar Trappor Vattenfall PoolerPilflätning : Praktiska Prydnader För Trädgården och ABC om mördarsniglar.

Andra bloggar om Larmansträdgården
Linas blogg

No comments: