Monday, August 9

Bloggjerka: "Summan av kardemuman" av Zac O'Yeah

I ett hittepå arabland någonstans jobbar Mordell på den svenska ambasaden. Hon kallas ut i obygden när ett svenskt biståndsarbetande par råkar i trubbel, tja mannen dör och frun ger sig av in i öknen.

Det är väl så långt jag hunnit nu, t o m igårkväll.

Det är väl lite satir och sarkasm över det hela. Västvärldens okunskap och dumhet typ. Känns lite annorlunda för min del och intressant.

Tror föresten att det kan vara en av de första böckerna från Ordfronts förlag som jag läser. Om det nu har någon betydelse. Jag läste tidningen en del när jag var yngre.

Detta inlägg är en del i Annikas bokbloggsjerka. En kul idé som går ut på att tipsa om bokbloggar. Själv har jag just hittat bloggarna:


1 comment:

Full bokhylla said...

Och nu har jag hittat dig! Kul!