Thursday, August 12

Bokhoras sommarenkät

Johanna K på Bokhora har en sommarenkät som jag tänkte besvara.

1. Bäst i sommar?
Vi de drunknade av Carsten Jensen. Inledde min sommar och är så här långt överlägset bäst. Helen Turnsten är inte dum heller, är inne på min andra ljudbok av henne.
2. Sämst i sommar?
Me Cheeta var otroligt mycket sämre än jag tänkt och hoppats. Fullständigt ointresant, inte alls rolig och försöken till sarkasm gick mig helt förbi. Kommer ett inlägg om den snart.
3. Vad har du helst läst på stranden?
På stranden har jag inte haft tid att läsa på flera år. Jag badar med barnen.
4. Var har du läst mest?
I sängen på kvällen som vanligt. Och på joggingrundorna, ljudböcker då alltså.
5. Har du haft något läsprojekt under sommaren som du lyckats eller misslyckats med?
Nej inget läsprojekt. Däremot ett bloggprojekt/tema om trädgårdsböcker som jag inte riktigt lyckats ro i land som jag tänkte när jag började.
6. Nämn en ny bok som du har köpt i sommar!
Eeh... har jag inte köpt en enda bok i sommar? Nej det verkar inte så, jo föresten jag köpte ju Me Cheeta. Jag har också fått ett par böcker.
7. Vad ser du fram emot att läsa i höst?
Planerar sällan min läsning särskillt långt fram i tiden. Jag har en idé om ett Moskva-tema här på bloggen så åtminstone två böcker med Moskva i titeln kommer jag att läsa. Ser också fram emot min nästa bok, Jo Nesbös Frälsaren.


No comments: