Monday, January 25

Tillsammans är man mindre ensam, Anna Gavalda

I Tillsammans är man mindre ensam av Anna Gavalda delar Camille, Franck och Phillibert efter några om och men Philliberts lägenhet. De har alla tre en hel del i bagaget som de försöker handskas med på egen hand och till slut, allt mer tillsammans.

Jag tycker Gavaldas Tillsammans är man mindre ensam är kanonbra! Den myllrar på något sätt som jag gillar det känns som livet, naturligt och trovärdigt. Den påminner i viss mån om En halv gul citron men det är nog mer på ett känslomässigt plan än något annat.

Jag ska snarast ge mig på något annat av Anna Gavalda, eller ja, jag har ju en lång lista med böcker att läsa först.




Betyg: Rekommenderas!
Om Anna Gavalda
Fransyskan Anna Gavalda har fått flera priser för sina böcker. Mest känd är Tillsammans är man mindre ensam som också filmatiserats. Uppföljaren Lyckan är en sällsam fågel kom 2009.Bloggar om Tillsammans är man mindre ensam
Boktimmen

Böcker med mera
Recensioner av Tillsammans är man mindre ensam

Svenska dagbladets sågning av Tillsammans är man mindre ensam

1 comment:

Anna said...

Jag tyckte också att den här boken var kanonbra! Men jag blev grymt besviken på Lyckan är en sällsam fågel, orkade inte ens läsa klart den.